Logg inn

Getynet ID - Enkel login til mange tjenester
  Identifisering
Logg inn

Infosider

Praktisk Informasjon
20160706_112206.jpg

IMAG0427.jpg

IMAG0424.jpg

IMAG0431.jpg

IMAG0432.jpg

IMAG0434.jpg

IMAG0437.jpg

nissefest12-001.jpg

nissefest12-011.jpg

nissefest12-016.jpg

IMAG0442.jpg

20160621_171322.jpg

nissefest12-038.jpg

nissefest12-037.jpg

IMAG0444.jpg

IMAG0438.jpg

oktober 2013 004.JPG

oktober 2013 022.JPG

Praktisk Informasjon

Publisert 03-04-2017

Her har vi samlet svar på noen vanlige spørsmål. Klikk på den andre lenkene i menyen for informasjonsider om egne tema.


Vaktmester
Borettslaget har en vaktmester ansatt på heltid, Ole Martin Fossheim. Han jobber på hverdager 08:00 – 16:00 og treffes på tlf 454 83 116. Beskjeder som ikke haster kan sendes til vaktmester@fossumt.no.


Jeg trenger ekstra/ny TAG-brikke (nøkkelbrikke til dør)?
TAG-brikker bestilles av styret ved å sende en e-post til styret@fossumt.no, eller ved å legge en lapp i postkassen til styret i Tante Ulrikkes vei 36C. Husk å opplyse om navn, adresse, leilighetsnr. og telefonnr. Faktura for TAG-brikker sendes i posten/e-mail. Bestillingen tar en drøy uke. Pris vanlig tag kr 250,-  Pris fjernkontroll til garasje 450kr

Nøkler til leilighet må ordnes av beboer selv.


Jeg har mistet min TAG-brikke (nøkkelbrikke)!
Send en e-post til styret@fossumt.no snarest, eller legg en lapp i postkassen til styret. Den gamle TAG-brikken vil bli slettet og ny kan bestilles. Husk å opplyse om navn, adresse og hvor mange brikker saken gjelder (og gjerne nr og farge på den aktuelle brikken hvis du husker det). Pris vanlig tag kr 250,-  Pris fjernkontroll til garasje 450kr.

Nøkler til leilighet må ordnes av beboer selv. 

Bruksanvisning for det nye baderommet
Her finner du all info om bruken av det nye baderommet.


Hvor finner jeg strømmåler?
Strømmåleren er i sikringsskap i oppgangen.


Barnehageplass?
Kontakt bydel stovner for oversikt over barnehager i bydelen og søknadsskjema.


Hvor er returpunkt for glass og metall?
Ved barnehagen og ved garasjen til Forsheimer.


Tett søppelsjakt?
Kontakt vaktmester.


Tapt/ødelagt adgangsbrikke til garasjen?
Må bekostes av beboer selv. Kan bestilles hos styret på styret@fossumt.no
Pris vanlig tag kr 250,-  Pris fjernkontroll 450kr


Feil navn på ringeklokka ute?
Kontakt vaktmester.


Postkasse-skilt?
Postkasse- skilt bekostes av beboer. Skiltet kan bestilles hos Jernia eller skomakeren på Stovner senter, eller tilsvarende forretninger. Skiltet skal være hvitt med sort skrift. Ingen annen form for merking er tillatt og vil bli fjernet omgående.

 

Bod?
Hver leilighet har 1 bod i fellesarealet. Det er i tillegg anledning til å lagre dekk og sesonggjenstander (ski, akebrett o.l.) i bomberom i oppgangene hvor dette er tilgjengelig. Husk å merke eiendeler med navn/leilighetsnr.


Inbrudd i leiligheten?
Innboforsikringen dekker tap ved innbrud og normalt sett også skader i leilighet. Likevel bør du ta kontakt med styret. Det er heldigvis sjeldent at noen bryter seg inn i leiligheter i borettslaget vårt, men det er likevel viktig at alle er nøye med å holde døren nede og inn til kjeller låst til en hver tid.


Innbrudd i bod?
Kontakt politiet og ditt forsikringsselskap. Ved evntuelle skader på vegger, beslag og lignende, kontakt vaktmester. Lås må dekkes av beboer selv.


Grilling på terrasser?
På grunn av brannfaren, er det kun tillatt med elektrisk og gassgrill på balkonger. Bål og engangsgriller er strengt forbudt på hele eiendommen. Vi oppfordrer alle til å ta hensyn til naboene med tanke på matlukt.

Brannsikkerhet
Branninstruks står påført på laminert ark i hver oppgang. 
Alle andeler har fått utdelt brannslukningsapparat i 2021. Dette apparatet skal vendes årlig for riktig oppbevaring.  
Alle andeler har fått utdelt røykvarslere. Ved tap eller manglende funksjon kan ny røykvarsler hentes fra styrerommet etter avtale med styret. 


Bom?
Ved nødvendig kjøring inn i borettslaget, skal det betales avgift ved innkjøring. Parkeringslapp skal plasseres godt synlig i frontruten. Biler inne i borettslaget uten kvittering for betalt avgift eller med utgått parkeringstid, vil bli pålagt kontrollavgift og kan borttaues for eiers regning og risiko.


Forsikring?
Borettslagets bygningsmasse er for tiden forsikret hos Protecter.
Enhver beboer må ha en egen innboforsikring, jamfør borettslagets vedtekter § 17.


Dyrehold?
Det praktiseres alminnelig rett til å holde inntil to hunder i borettslaget. Det er regler for båndtvang, lufting og lignende som må overholdes. Ved gjentatte brudd kan styret trekke tilbake tillatelsen. Se borettslagets vedtekter § 9.


Fellesrom i kjellere?
Sykler, barnevogner og lignende skal plasseres i fellesrommet og skal merkes med navn/leilighetsnr. Se borettslagets vedtekter § 8.
Sykler, barnevogner og lignende som plasseres i trapperom (inkludert under trappen) vil bli fjernet uten varsel og for eiers regning.


Modernisering av bad?
Borettslaget har totalrenovert VVS i alle blokker. Det inkluderer nye bad i alle leiligheter.


Dugnad?
Det er dugnad i borettslaget vanligvis mandag og tirsdag kveld uken før 17. mai. Varsel henges opp i oppgangen. Stort sett brukes dugnaden til å ta gjøre det fint utendørs.
 

Problemer med vinduer?
Vinduene i borettslaget er rundt 30 år gamle og en del vinduer trenger nye beslag, tettelister osv. Vennligst send en melding til borettslaget hvor du opplyser om hva problemet med dine vinduer er, hvor du bor, hva du heter og hvordan du kan kontaktes. En håndtverker vil ta kontakt så snart det blir anledning. Slitasje som er et resultat av normal bruk dekkes av borettslaget. 
 

Gjesteparkering?
Det er gjesteparkeringer for besøkende både på t-banesiden og ved garasjebygget. Besøkende MÅ registrere bilen på skjermer plassert ved innkjøring til andre etasje i garasjen og på bomautomat ved 26 eller 14. Uten slik registrering vil det bli ilagt kontrollgebyr av borettslagets samarbeidspartner Aker P-Drift. Beboere kan per dags dato kun parkere på egen plass i garasje/ute eller på «beboerparkeringen». 

Skal besøkende være lengre enn tre døgn, må vaktmester kontaktes slik at en midlertidig dispensasjon kan utstedes. Ta kontakt så snart dere vet om besøket og henvend dere gjerne per e-post til vaktmester@fossumt.no . Vi trenger å vite datoene for besøket og registreringsnr. på bilen.

Markiser
Markisene er en del av fasaden og nye markiser må være helt like de eksistrende i montering, form og farge. Om ikke det overholdes, er det fasadeendring og andelshaver vil bli tvunget til å tilbakestille. Markisen omfattes av andelshavers vedlikeholdsplikt og om den ikke overholdes, vil en kunne bli pålagt å utbedre eller fjerne markisen. Det står deg helt fritt å velge leverandør, men det er andelshaver som er ansvarlig for resultatet. 

 

Borettslaget har hentet tilbud fra Villamarkiser og de kjenner kravene og spesifikasjonene i borettslaget.
Duknavn 
Sattler 315 170 120, vi bruker kappe med bølger.
Oppgi at du ringer fra Fossum Terrasse borettslag. se priseksempel under Nyheter.

Mobil:                951 20 312
Telefon:             639 12 060

E-post:              jan@Villamarkisen.no
Hjemmeside:    www.villamarkisen.no



Fremleie
Borettslaget følger bestemmelsene for fremleie i borettslagsloven. Det vil si at du må ha bodd i andelen i minst ett år før du kan søke om fremleie. Du kan leie ut andelen i maksimalt tre år. Deretter må du enten flytte tilbake, eller selge andelen. Fremleier må søke styret om å leie ut andelen. Søknaden skal blant annet inneholde navn på leietaker og kontaktinfo til andelshaver. Styret kan nekte fremleie på gyldig grunnlag. Du finner skjema som skal sendes styret her.

20160706_112206.jpg

IMAG0427.jpg

IMAG0424.jpg

IMAG0431.jpg

IMAG0432.jpg

IMAG0434.jpg

IMAG0437.jpg

nissefest12-001.jpg

nissefest12-011.jpg

nissefest12-016.jpg

IMAG0442.jpg

20160621_171322.jpg

nissefest12-038.jpg

nissefest12-037.jpg

IMAG0444.jpg

IMAG0438.jpg

oktober 2013 004.JPG

oktober 2013 022.JPG

Praktisk Informasjon

Publisert 03-04-2017

Her har vi samlet svar på noen vanlige spørsmål. Klikk på den andre lenkene i menyen for informasjonsider om egne tema.


Vaktmester
Borettslaget har en vaktmester ansatt på heltid, Ole Martin Fossheim. Han jobber på hverdager 08:00 – 16:00 og treffes på tlf 454 83 116. Beskjeder som ikke haster kan sendes til vaktmester@fossumt.no.


Jeg trenger ekstra/ny TAG-brikke (nøkkelbrikke til dør)?
TAG-brikker bestilles av styret ved å sende en e-post til styret@fossumt.no, eller ved å legge en lapp i postkassen til styret i Tante Ulrikkes vei 36C. Husk å opplyse om navn, adresse, leilighetsnr. og telefonnr. Faktura for TAG-brikker sendes i posten/e-mail. Bestillingen tar en drøy uke. Pris vanlig tag kr 250,-  Pris fjernkontroll til garasje 450kr

Nøkler til leilighet må ordnes av beboer selv.


Jeg har mistet min TAG-brikke (nøkkelbrikke)!
Send en e-post til styret@fossumt.no snarest, eller legg en lapp i postkassen til styret. Den gamle TAG-brikken vil bli slettet og ny kan bestilles. Husk å opplyse om navn, adresse og hvor mange brikker saken gjelder (og gjerne nr og farge på den aktuelle brikken hvis du husker det). Pris vanlig tag kr 250,-  Pris fjernkontroll til garasje 450kr.

Nøkler til leilighet må ordnes av beboer selv. 

Bruksanvisning for det nye baderommet
Her finner du all info om bruken av det nye baderommet.


Hvor finner jeg strømmåler?
Strømmåleren er i sikringsskap i oppgangen.


Barnehageplass?
Kontakt bydel stovner for oversikt over barnehager i bydelen og søknadsskjema.


Hvor er returpunkt for glass og metall?
Ved barnehagen og ved garasjen til Forsheimer.


Tett søppelsjakt?
Kontakt vaktmester.


Tapt/ødelagt adgangsbrikke til garasjen?
Må bekostes av beboer selv. Kan bestilles hos styret på styret@fossumt.no
Pris vanlig tag kr 250,-  Pris fjernkontroll 450kr


Feil navn på ringeklokka ute?
Kontakt vaktmester.


Postkasse-skilt?
Postkasse- skilt bekostes av beboer. Skiltet kan bestilles hos Jernia eller skomakeren på Stovner senter, eller tilsvarende forretninger. Skiltet skal være hvitt med sort skrift. Ingen annen form for merking er tillatt og vil bli fjernet omgående.

 

Bod?
Hver leilighet har 1 bod i fellesarealet. Det er i tillegg anledning til å lagre dekk og sesonggjenstander (ski, akebrett o.l.) i bomberom i oppgangene hvor dette er tilgjengelig. Husk å merke eiendeler med navn/leilighetsnr.


Inbrudd i leiligheten?
Innboforsikringen dekker tap ved innbrud og normalt sett også skader i leilighet. Likevel bør du ta kontakt med styret. Det er heldigvis sjeldent at noen bryter seg inn i leiligheter i borettslaget vårt, men det er likevel viktig at alle er nøye med å holde døren nede og inn til kjeller låst til en hver tid.


Innbrudd i bod?
Kontakt politiet og ditt forsikringsselskap. Ved evntuelle skader på vegger, beslag og lignende, kontakt vaktmester. Lås må dekkes av beboer selv.


Grilling på terrasser?
På grunn av brannfaren, er det kun tillatt med elektrisk og gassgrill på balkonger. Bål og engangsgriller er strengt forbudt på hele eiendommen. Vi oppfordrer alle til å ta hensyn til naboene med tanke på matlukt.

Brannsikkerhet
Branninstruks står påført på laminert ark i hver oppgang. 
Alle andeler har fått utdelt brannslukningsapparat i 2021. Dette apparatet skal vendes årlig for riktig oppbevaring.  
Alle andeler har fått utdelt røykvarslere. Ved tap eller manglende funksjon kan ny røykvarsler hentes fra styrerommet etter avtale med styret. 


Bom?
Ved nødvendig kjøring inn i borettslaget, skal det betales avgift ved innkjøring. Parkeringslapp skal plasseres godt synlig i frontruten. Biler inne i borettslaget uten kvittering for betalt avgift eller med utgått parkeringstid, vil bli pålagt kontrollavgift og kan borttaues for eiers regning og risiko.


Forsikring?
Borettslagets bygningsmasse er for tiden forsikret hos Protecter.
Enhver beboer må ha en egen innboforsikring, jamfør borettslagets vedtekter § 17.


Dyrehold?
Det praktiseres alminnelig rett til å holde inntil to hunder i borettslaget. Det er regler for båndtvang, lufting og lignende som må overholdes. Ved gjentatte brudd kan styret trekke tilbake tillatelsen. Se borettslagets vedtekter § 9.


Fellesrom i kjellere?
Sykler, barnevogner og lignende skal plasseres i fellesrommet og skal merkes med navn/leilighetsnr. Se borettslagets vedtekter § 8.
Sykler, barnevogner og lignende som plasseres i trapperom (inkludert under trappen) vil bli fjernet uten varsel og for eiers regning.


Modernisering av bad?
Borettslaget har totalrenovert VVS i alle blokker. Det inkluderer nye bad i alle leiligheter.


Dugnad?
Det er dugnad i borettslaget vanligvis mandag og tirsdag kveld uken før 17. mai. Varsel henges opp i oppgangen. Stort sett brukes dugnaden til å ta gjøre det fint utendørs.
 

Problemer med vinduer?
Vinduene i borettslaget er rundt 30 år gamle og en del vinduer trenger nye beslag, tettelister osv. Vennligst send en melding til borettslaget hvor du opplyser om hva problemet med dine vinduer er, hvor du bor, hva du heter og hvordan du kan kontaktes. En håndtverker vil ta kontakt så snart det blir anledning. Slitasje som er et resultat av normal bruk dekkes av borettslaget. 
 

Gjesteparkering?
Det er gjesteparkeringer for besøkende både på t-banesiden og ved garasjebygget. Besøkende MÅ registrere bilen på skjermer plassert ved innkjøring til andre etasje i garasjen og på bomautomat ved 26 eller 14. Uten slik registrering vil det bli ilagt kontrollgebyr av borettslagets samarbeidspartner Aker P-Drift. Beboere kan per dags dato kun parkere på egen plass i garasje/ute eller på «beboerparkeringen». 

Skal besøkende være lengre enn tre døgn, må vaktmester kontaktes slik at en midlertidig dispensasjon kan utstedes. Ta kontakt så snart dere vet om besøket og henvend dere gjerne per e-post til vaktmester@fossumt.no . Vi trenger å vite datoene for besøket og registreringsnr. på bilen.

Markiser
Markisene er en del av fasaden og nye markiser må være helt like de eksistrende i montering, form og farge. Om ikke det overholdes, er det fasadeendring og andelshaver vil bli tvunget til å tilbakestille. Markisen omfattes av andelshavers vedlikeholdsplikt og om den ikke overholdes, vil en kunne bli pålagt å utbedre eller fjerne markisen. Det står deg helt fritt å velge leverandør, men det er andelshaver som er ansvarlig for resultatet. 

 

Borettslaget har hentet tilbud fra Villamarkiser og de kjenner kravene og spesifikasjonene i borettslaget.
Duknavn 
Sattler 315 170 120, vi bruker kappe med bølger.
Oppgi at du ringer fra Fossum Terrasse borettslag. se priseksempel under Nyheter.

Mobil:                951 20 312
Telefon:             639 12 060

E-post:              jan@Villamarkisen.no
Hjemmeside:    www.villamarkisen.no



Fremleie
Borettslaget følger bestemmelsene for fremleie i borettslagsloven. Det vil si at du må ha bodd i andelen i minst ett år før du kan søke om fremleie. Du kan leie ut andelen i maksimalt tre år. Deretter må du enten flytte tilbake, eller selge andelen. Fremleier må søke styret om å leie ut andelen. Søknaden skal blant annet inneholde navn på leietaker og kontaktinfo til andelshaver. Styret kan nekte fremleie på gyldig grunnlag. Du finner skjema som skal sendes styret her.

Fordelsprogram for beboereLes mer

Været i Meteogram.svg

Lørdag
°C
Søndag
°C
Mandag
°C
Værvarsel fra yr.no

Her er vi

Tante Ulrikkes vei 36 c
0984 Oslo